Week 2 in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Reurik - WaarBenJij.nu Week 2 in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Reurik - WaarBenJij.nu

Week 2 in Valencia

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 September 2016 | Spanje, Valencia

Hola,

Hier mijn tweede verslag. Een dagje later dan ik bedacht had maar ik was erg druk met naar het strand gaan en gezellig doen gisteren. Ik zal weer per dag een leuk verhaaltje proberen te typen. Ik beleef niet elke dag heel veel maar ik doe mijn best.

Maandag - eerste colleges

Het was een heftige dag. Mijn wekker ging om 7 UUR!!!! Verschrikkelijk, maar niets aan te doen. Ik zat braaf om half 8 op de fiets naar mijn college. Slaap stoornissen, een ontzettend interessant onderwerp. Gelukkig in het engels gegeven. Het niveau van engels is niet geweldig maar het is te doen. Daarna had ik twee uur vrij, maar omdat ik er toch bijna een half uur over doe om naar huis te komen besloot ik om gezellig bij Marieke te chillen ( we volgen samen alle vakken). 's Middags hadden we preventie en vroege interventie. Het vakgebied waarin ik later graag wil werken. Een enthousiaste docent, Pao, die erg goed engels praat. 's Avonds ben ik met wat mensen naar een beerpong tournooi geweest. Samen met Kotryna uit Litouwen, ben ik zo waar in de halve finale gekomen. Helaas hebben we die verloren. Telleurgesteld ben ik naar huis gegaan. Nee grapje, ik had de volgende dag weer om 8 uur college. BAH

Dinsdag - veel te weinig slaap en storm

Na een hele korte nacht, zat ik weer braaf om half 8 op de fiets. Ik had een college van mediation and familiar orientation. Een vak wat voornamelijk gaat over gezinstherapie. Super interessant, de docente weet het ook erg leuk te brengen. Ze speelt de hele tijd cases na dus dat is wel grappig. Na college ben ik snel naar huis gegaan om daar weer lekker te slapen even. 's Middags ben ik naar het strand gegaan. Tegen 7 uur begon het een beetje bewolkt te raken en kwam er een wind opsteken. Ik besloot met Chris naar huis te gaan. We gingen nog snel even boodschappen doen. Het begon er steeds drijgender uit te zien buiten. Toen we de winkel uit wilden lopen was er een echte zomerse storm. Het regende ontzettend hard en er waren hele harde windstoten. We besloten toch naar huis te rennen, doorweekt kwamen we thuis. Onweer en windstoten werden steeds heftiger. In de keuken is er een raam kapot geklapt en op het terras zijn veel potten kapot gevallen. De straat was helemaal ondergelopen. De volgende dag hoorde ik dat er in 30 minuten meer dan 50 liter per m^2 gevallen was. Veel kelders, garages en straten waren ondergelopen. Ook lagen er overal takken en spullen. Kortom best wel heftig gelukkig zat ik veilig binnen.

Woensdag - lekker wandelen

Op woensdag ben ik altijd vrij. Marieke en ik besloten om een beetje sight seeing te doen. Na eerst een hele tijd door de wijk Rusafa gelopen te hebben zijn we het stadhuis ingegaan. Rusafa is een gezellige buurt met veel schattige cafétjes. Het is een buurt voor kunst en gezelligheid. Het stadhuis was super mooi. Een oud gebouw met een klein museum er in over de geschiedenis van Valencia. Daarna zijn we naar de cathedraal gelopen. We wilden eigenlijk omhoog klimmen, maar besloten op het laatst dat we beter konden wachten tot we bezoek zouden hebben. We zijn toen doorgelopen naar het Turiapark. Dit is een park dat rond Valencia loopt. Eerst stroomde er een rivier, maar omdat deze te vaak overstroomde besloten ze hem droog te leggen. Het is een prachtig park waar veel te doen is. Er zijn verschillende plekken waar gesport kan worden en speeltuinen. Het park is iets van 9 km lang. Marieke en ik hebben daar een hele tijd zitten kletsen. We waren ondertussen nog even afgeleidt door een kitten. We twijfelden of we hem mee zouden moeten nemen maar ja dat is niet echt handig hier. 's avonds ben ik op tijd gaan slapen omdat ik me niet helemaal lekker voelde.

Donderdag - B1 niveau

En ik zat weer braaf om half 8 op de fiets. Verschrikkelijk, ik ben er nog totaal niet aan gewend. Na weer een leuk college over gezinstherapie, moest ik een spaanse test doen. Tijdens deze test moest duidelijk worden wat mijn niveau van spaans was om mij te plaatsen voor de cursus spaans. Ik snapte er niet zo veel van maar blijkbaar heb ik een keer goed gegokt. Ik kreeg een niveau B1. Het gaat van A1, A2, B1, B2, C1 en C2. Ik kan echt nauwelijks spaans nog dus het was een wonder. Ik hoop dat ik de cursus kan volgen en anders moet ik maar naar een lager niveau. 's middags had ik mijn eerste college in het spaans. Ik snapte er totaal niets van wat maar weer bewijst dat ik geen B1 niveau heb. Gelukkig krijgen we de slides wel in het Engels. 's Middags ben ik lekker naar het strand gegaan om beachvolleybal te spelen en te genieten van de zon. Het is sinds de storm wel flink afgekoeld, wat opzich best wel prettig is. 's Avonds ben ik met chris kebab gaan eten bij een marokkaans restaurantje 50 meter van ons huis. Ontzettend lekker.

Vrijdag - college overgeslagen

Toen ik wakker werd voelde ik me niet helemaal lekker dus ik besloot om niet naar mijn ochtend college te gaan. Een goede keuze want ik heb nog ruim twee uur diep geslapen. 's middags had ik weer een college van Pao. Super interessant over de ontwikkeling van het brein. Na dit college ben ik met Marieke op een terras gaan zitten. Waar we ruim drie uur hebben gezeten. Toen ik ging afrekenen kwam er een jongen binnenlopen die vertelde dat hij 's middags op het terras had gezeten, toen naar een meeting was gegaan, koffie was gaan drinken en toen hij terug kwam zaten we er nog. Maar we hadden het gewoon heel gezellig dus we wilde niet weg gaan. Om zeven uur begon er een openlucht concert in het Turia park. We zijn daar heen gegaan en hebben lekker geluisterd naar muziek studenten. Dat is elke vrijdag tot het einde van Oktober. Ben zeker van plan om vaker te gaan. Na het eten, dat is hier om 9 of later, ben ik met Chris, Jamie, de Brads en wat duisters wat biertjes gaan drinken. Om vervolgens redelijk op tijd te gaan slapen.

Zaterdag - zwembadfeest

Chris had het plan om gezellig wat drankjes te doen met wat mensen voordat we naar het zwembadfeest zouden gaan. Alleen was hij uitgegaan tot 7 uur 's ochtends. Hij had er dus niet erg veel zin in. Maar ik had Marieke, Sara en Jamie uitgenodigd. Om 2 uur waren ze er. We hebben beerpong gespeeld en zijn daarna naar de bussen gegaan. Na een uur in de bus kwamen we aan op de locatie. Een mooi zwembad met heel veel mensen. Maar weinig mensen waren aan het zwemmen omdat het toch wel redelijk koud was (voor Valenciaanse begrippen). 's Avonds was er een leuk feestje, maar om half 10 was ik moe en koud dus besloot ik naar huis te gaan met de eerste bus. Ik lag lekker in bed om 11 uur en heb ruim 10 uur geslapen daarna. HEERLIJK!

Zondag - niets doen

Omdat ik wel moe was van het feestje en ja ook een beetje brak besloot ik niets te doen. Ik heb lekker serie gekeken en ben toen nog even naar het strand gegaan. 's Avonds zijn we met een hele groep bij een chinees restaurant geweest, dat was erg gezellig. Bijna iedereen ging uit maar ik had daar weinig zin in. Zeker met het idee dat ik vandaag ( maandag) weer om 8 uur college had.

Nou tot over een week maar weer!!!

Liefs

  • 20 September 2016 - 09:02

    Eline:

    Leuk zusje! Haha ik mocht niet op je spelling letten maar ik vind het toch wel erg leuk dat je met duisters omgaat ;) Klinkt jaloersmakend al je verhalen!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16045

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 Januari 2017

Studeren in Valencia

Landen bezocht: