De eerste dagen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Reurik - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Reurik - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 September 2016 | Spanje, Valencia

Hola,

Como estas? Mij gaat het goed. Ik ben hier nu ruim anderhalve week en mijn leven begint zich een beetje te vormen. Ik heb erg veel nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken gezien. Ik zal kort per dag zeggen wat ik gedaan heb en wie ik ontmoet heb.

Woensdag 31 augustus: een goed begin

Ik begin maar bij het afscheid op het vliegveld want de uren daarvoor waren niet erg leuk ( een beetje afwachten en stressen). Op het vliegveld gekomen met mijn vader, moeder, kado-moeder, zus en Ruben de Buben heb ik mijn koffer weg gebracht wat erg makkelijk ging. Gelukkig was mijn koffer niet te zwaar ( altijd een stresspuntje, zeker als je spullen voor 5 maanden meeneemt). Er was nog een ruim uur over waarin ik een beetje gekletst heb met mijn familie en genoten heb van de laatste Nederlandse zon. Eenmaal voor de douane begon de tranen te komen. Ik besefte me dat het nu echt ging gebeuren. Gek idee dat ik zo lang niet in Nederland zou zijn en mijn familie en vrienden niet zou zien. Na dat ik me eindelijk los had gemaakt ging ik soepel door de douane. Om mij heen veel blije mensen die lekker op vakantie gingen. In het vliegtuig kon in iedereen nog zien zwaaien dat was erg fijn. De vlucht is in een waas voorbij gegaan. Ik heb geslapen en gelezen. Eenmaal in Valencia was het poep heet. Ik had een lange broek aan, domme fout, ik heb me kapot gezweet. Ik wist waar ik heen moest met de metro, maar vanaf de metro had ik geen idee. Chris, een vriend van mij, was er al. Nadat ik hem gebeld had heb ik het gevonden in de Mcdonalds. Na snel wat gegeten te hebben zijn we naar de airbnb gegaan die we voor de eerste dagen hadden. De kamer was erg klein maar prima om mee te beginnen. Toen we buiten op een terrasje zaten kwam Chris er achter dat hij zijn pinpas kwijt was geraakt. Hij was nergens te vinden dus sindsdien betaal ik alles voor hem tot dat hij zijn nieuwe pas krijgt. We zijn op tijd gaan slapen omdat het voor ons beide een vermoeiende dag was.

Donderdag 1 september: Kamer zoeken

We wilden op tijd opstaan maar slapen was toch ook wel echt fijn. We hebben tot 3 uur gezocht naar kamers op internet. Erg lastig, wel veel aanbod maar we wisten niet super goed wat we precies wilden en waar was vooral een punt. We besloten naar het strand te gaan om te genieten van het heerlijke weer. Nadat we een smerige pizza hadden gegeten, zijn we gaan lopen naar een kamer in een studentenwijk. We hadden wisselende verhalen gehoord over deze buurt en waren wel benieuwd naar hoe wij het zelf vonden. De wijken vlak bij de zee zijn erg arm, maar naar mate we verder liepen richting de kamer werd het steeds gezelliger. We zagen veel restaurantjes waar veel mensen zaten. Eenmaal bij de kamers viel het niet tegen. Het appartement was erg groot, alleen was het niet erg schoon omdat er 2 maanden niemand in had gewoont en de laatste bewoner het niet schoon had achtergelaten. De jongen die er nu wel woonde, Ronnie, begon met praten en hield niet meer op. Nadat we hem eindelijk stil hadden gekregen zijn we naar huis gegaan. We zouden er een nachtje over slapen.

Vrijdag 2 september: Kamer gevonden

Toen we wakker werden hebben we nog even gezocht naar andere kamers, maar we vonden de buurt erg leuk en de meeste feestjes zouden daar zijn. Het strand en het centrum waren vanaf het huis beide 15 minuten fietsen. Dus al snel besloten we om toch de kamers te nemen. De rest van de dag hebben Chris en ik lekker op het strand gelegen. Aan het einde van de middag hoorde we dat we de kamers mochten hebben. We waren erg blij want geen zekerheid hebben van een kamer vonden we toch wel lastig. 's Avonds zijn we om het te vieren lekker tapas gaan eten en aqua de Valencia gaan drinken. Een typisch Valenciaans drankje met cava, wodka, rum en sinaasappelsap. We gingen vroeg slapen zodat we s ochtends op tijd konden inpakken en konden verhuizen.

Zaterdag 3 september: Verhuizen en inrichten

's Ochtends zijn we naar onze nieuwe kamers gegaan. Eenmaal daar besloot ik meteen schoon te maken en mijn spullen uit te pakken. Ik wilde er meteen echt mijn plekje van maken. s Middags zijn we weer naar het strand gegaan en daarna hebben we gekookt. Na het eten ben ik naar de chinese shop gegaan, een winkel met veel troepjes, om was spulletjes te kopen voor op mijn kamer. Mijn bed is maar 1.80 lang dus dat wordt nog leuk voor Ruben als hij hier is. Ik ben op tijd gaan slapen omdat ik toch nog wel moe was.

Zondag 4 september: chill dagje

Ik heb echt heel weinig gedaan op deze dag. Beetje mijn kamer verder ingericht, wat mailtjes verstuurd en andere nuttige dingen gedaan. Ik heb bijvoorbeeld een jaar abonnement geregeld voor de valenbisi. Dit zijn fietsen die door de hele stad staan. Voor 30 euro per jaar kan je gratis 30 minuten fietsen elke keer en anders is het 1,04 per half uur. Super handig want fietsen worden hier snel gestolen. 's Avonds ben ik met chris uit eten gegaan om de laatste dag te vieren van onze vakantie want de volgende dag moesten we naar de universiteit voor een introductie. Het was trouwens ook veeeeeeeeeeeeel te warm om naar buiten te gaan (ruim 37 graden)

Maandag 5 september: introductie op de Universiteit

Na dat ik maar kort had geslapen omdat het ook s nachts echt te warm was. Was ik vroeg wakker, toch wel spannend een eerste dag, met allemaal nieuwe mensen. De eerste keer fietsen kostte toch wat meer tijd dan we hadden verwacht dus we waren een beetje te laat. Gelukkig is dat normaal in Spanje. In een overvolle zaal kregen we uitleg over vanalles. Maar omdat het te vol was, konden we het niet echt volgen. Na het praatje gingen we naar buiten waar er een activiteit geregeld was om elkaar te leren kennen. Niemand deed daar aan mee maar tijdens het rondlopen daar ontmoette je al genoeg mensen. De coordinators van de vakken waren er, en er konden vragen gesteld worden. Na een tijdje zijn we naar onze eigen faculteit gelopen, Psychologie, een mooi oud gebouw. We zijn , met alle psychologie studenten, langs de lokalen gelopen. Toen we weer terug waren bij het eerste gebouw zijn we met een groepje naar het centrum gegaan om daar te lunchen. Ik was met 2 mexicaanse meisjes, 1 hongaars meisje, 1 frans meisje, 2 belgisch meisjes en nog een nederlands meisje. Het was erg gezellig, maar een paar kende elkaar. 's Avonds heb ik mijn buddy ontmoet, Carmen, een spaans meisje van de universiteit die mij kan helpen met alles wat ik wil weten. Haar engels is niet geweldig maar ze is echt een schat. We zijn samen met Chris en wat vrienden van haar wat bier gaan drinken. Carmen was de bob en bracht ons thuis. Maar eerst gingen we haar vrienden thuis brengen. We zijn toen in een politie fuik gereden. 7 politie auto's waren alle passerende auto's aan het controleren. Gelukkig mochten we snel weer door rijden.

Dinsdag 06 september: Fiets tour in het spaans

"s ochtends was er een fiets tour voor erasmus studenten van de universiteit. Wij komen daar vrolijk en bezweet aan. Blijkt de tour in het spaans. We waren met een groepje nederlanders, en niemand begreep er iets van maar we hebben het wel gezellig gehad gelukkig. Daarna zijn we lekker naar het strand gegaan om af te koelen, het was nog steeds poepheet namelijk. 's Avonds heb ik met een groep gegeten die Ronnie, mijn huisgenoot, had uitgenodigd. We zijn bij een restaurant gaan eten waar je voor 8 euro onbeperkt kan eten en drinken. Niet super lekker maar best wel prima, en ze hadden sushi!!!!!!!! Daarna zijn we bij ons in de straat wat biertjes gaan drinken. Het was een hele gezellige groep met engelse, duitsers, nederlanders en een rus.

Woensdag 7 september: shopping

Op woensdag ben ik met Marieke, een meisje uit Wageningen, gaan winkelen. Ik had nog wat spulletjes nodig en ze wilde wel mee. De reis er heen was een heel avontuur omdat we de metro hadden genomen naar een zone waar we met ons kaartje niet naar buiten konden. Gelukkig was er een paal waar we tegen konden vertellen wat er mis was gegaan. Het was een erg mooi winkel centrum. We hebben lekker rondgelopen daar en daarna gegeten bij een soort foodtruck festival. We waren vrij laat terug. 's Avond is Marieke bij ons komen eten, na het eten zijn we op een terrasje gaan zitten met wat erasmus mensen.

Donderdag 8 september: eerste uitgaans avond

Na een dagje strand ( ja ik weet het klinkt nog steeds als vakantie maar dat komt door dat de college's nog niet begonnen zijn) ben ik met Carmen gaan eten. Het praten verliep vrij moeizaam. Ze was best wel verlegen en had moeite met engels spreken. Na het eten zijn we onze drank gaan mixen. Het is hier normaal om buiten de clubs in een park in te drinken. We hadden een 6 liter fles vol met wodka en sap. We zijn in een park vlak bij mya wat gaan drinken. Ik vond het een heel raar fenomeen. Het was super druk, overa stonden groepjes jongeren te drinken. Ik kwam daar de Nederlandse meisjes tegen, na een tijdje gezellig gekletst te hebben gingen zij naar binnen om nog gratis binnen te komen. Ik wilde nog even op Ronnie en Chris wachten. Carmen kwam ons halen om ergens anders met haar vrienden wat te gaan drinken. We zijn een heel stuk gelopen om vervolgens bij een auto te komen waar allemaal jongens aan het drinken waren. We hebben daar gezellig gekletst. Toen we om 4 uur eindelijk bij de club waren hadden Ronnie en ik geen zin meer om naar binnen te gaan. Iedereen was erg dronken dus we besloten naar huis te lopen. Het was een aardige wandeling maar wel prettig. Eenmaal thuis lag ik heerlijk te slapen om vervolgens s ochtends vroeg door chris gewekt te worden omdat hij zijn sleutels kwijt was.

Vrijdag 9 september: lekker niets doen

Op deze dag heb ik beschamend weinig gedaan. Ik was moet van het uitgaan en had even een chill dagje nodig.

Zaterdag 10 september: Girl tribe

Ik wilde eigenlijk dingen gaan bekijken in Valencia en dit bericht al schrijven maar toen vroeg Marieke of ik mee ging naar het strand met haar huisgenoten. Ik vind het belangrijk om me nu vooral te richten op mensen ontmoeten dus ik ben met hen mee gegaan. Na een gezellig dagje op het strand besloten we om s avonds paella te eten bij een restaurant wat bekend staat om de goede paella. We konden er pas om half 11 eten, wat niet erg gek is in Spanje. We gingen er eten met Marieke, Sarah ( frans meisje), Ege ( turks meisje) . Ege was een uur te laat omdat ze nog bijna nooit gefietst had en de weg was kwijt geraakt. Toen we eindelijk gingen eten was het super lekker, dus iedereen die hier komt zal ik daar mee naartoe nemen. Na het eten zijn we gaan kijken bij de pubcrawl, die georganiseerd was voor erasmus studenten. We hebben even lekker gedanst. Daarna ben ik met ege naar huis gefietst.

Zondag 11 september: lekker weinig doen

Vandaag moest ik wat nuttige dingen regelen voor de universiteit. Verder ben ik lang bezig geweest met dit schrijven. Zo ga ik misschien even naar het strand en daarna eten met Chris ergens.

Adios of Hasta luego, wat ze meer gebruiken hier.

Liefs Marianne

  • 11 September 2016 - 16:12

    Wolf:

    hé lieve Marianne,
    wat leuk dat je zo uitgebreid hebt geschreven!!
    liefs,
    pa

  • 11 September 2016 - 16:51

    Sylvia:

    Hola lieve Arjan! Leuke update! Heel veel plezier nog! Als je weer in NL bent verras ik je met een taartje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 08 Sept. 2016
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 16046

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 Januari 2017

Studeren in Valencia

Landen bezocht: